Intressant från mina flöden – om landningssidor, banners och hur man gör när enskilda firman går bra

Varje dag börjar jag med att starta upp min MacBook, surfa till Google Reader och kolla in om det hänt något nytt på de bloggar och webbsidor som jag följer. Från och med nu kommer jag att dela med mig av guldkornen i en daglig bloggpost här på Nobel Prize Winner. Detta är dagens skörd:

Landing Page Keys to Success
Hur ska man utforma en webbsida för att den ska konvertera på bästa sätt? Här ges konkreta råd som får din besökare att bli en kund. Använder själv en del av dessa tips men de fick mig ändå att tänka ett varv till. Intressant läsning främst för dig som är affiliate eller sysslar med försäljning på nätet.

Klicka här!
Jag har länge hävdat att banners inte är ett effektivt sätt att skapa affärer på Internet. Här får jag vatten på min kvarn.
”99% av alla användare klickar i stort sett aldrig på banners. 1% gör det.”
Vägen att gå som annonsör eller affiliate är alltså kontextuell annonsering. Med kontextuell annonsering menas betalda länkar som visas i söktjänsters träfflistor och sådana som visas på vanliga webbsidor och skall vara relaterade till innehållet. Ett exempel på det sistnämnda kan exempelvis vara min artikel om att köpa dator där en del av det naturliga innehållet består av länkar till bland annat DELL och Apple Store (även om jag kör dessa i en kombination med banners). Alltså, det måste finnas ett mervärde kopplat till annonserna för att besökarna ska klicka på dem.

Bra fart på enskilda firman
Den enskilda firman går bra för synonymen ”miljonär innan 30” och han har börjat fundera över hur han kan minimera skatten. Finns det några smarta upplägg här? Problematiken känns igen och jag befinner mig i en liknande situation och undrar samma sak. Några goda råd som ni kan ge mig som driver enskild firma?

1 kommentar / Lägg till din kommentar nedan

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.