11 kommentarer / Lägg till din kommentar nedan

  1. Kul citat, såg det någon annanstans för någon vecka sedan. Och även om jag gillar tanken så känns det som en utopi att alla och envar skulle bli så vassa på att hantera den digitala världen att ingen behöver ta hjälp av någon annan för att kommunicera framgångsrikt. Och man är väl knappast en loser bara för att man köper (lagliga) tjänster, liksom? I så fall faller ju hela den entreprenöriella tanken med att göra det man är bäst på… hmm, det här kan man fundera mycket på, kanske blir en krönika av det, vem vet! Tack för inspiration, Håkan! :)

  2. Så lite så. Precis som någon kommenterade på twitter så behöver det ju inte bli bra ens när man betalar för det. Som du säger, det finns en del att fundera på kring detta citat…

  3. Det är ju en intressant tanke. Jag tror att man i framtiden inte kommer betala pengar för traditionell marknadsföring i lika stor utsträckning som vi gör idag. Att genomföra en lyckad strategi på nätet (exempelvis SEO och sociala medier) kräver ju mycket tid och energi. Den tiden har förmodligen bara egenföretagaren?

  4. Sjukt klockrent citat och det ligger nog en del i det iaf.

    Kanske är mer som sex för icke loosers men ej heller rockstjärnor. Man får betala lite för sex i form av whine and dine och lite för att finslipa sin SEO etc.

  5. Tack för er respons på detta! Jag tycker det är en intressant diskussion som pekar på att det än viktigare att företagen bygger sin egen strategi och tanke kring marknadsföringen. Jag tror säkert att man kommer att betala många och dyra pengar för det även i framtiden. Själva utförandet är dock inte säkert att man köper utan att man istället sköter det inhouse. Men hur det verkligen kommer att te sig får vi vänta med att se till just framtiden är här.

  6. Seo håller jag med om, vill man lyckas med det så ska man sköta det själv för att inte riskera missöden. Traditionell marknadsföring såsom i tidningar och andra kanaler där det är svårt att mäta resultat kommer det bli mindre av är jag säker på.

  7. Talar man om marknadsföring är det som alltid viktigast med hur många man når, sen är det en del av dem som läser budskapet med det sagt och med tanke på hur det skulle kunna se ut i framtiden gäller nog losers betalar för det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.