Svenskans medieanalytiker Martin Jönsson har bloggat utan min vetskap allt sedan mitten av april. Ämnet är reklam och medier. Det är inte första bloggen i just det ämnet men ändå ett lovärt initativ. Ett extra plus för att det är fritt fram att kommentera. Martin Jönsson om reklam och medier.
Alla inlägg i Digital marknadsföring
”Kommunikation är svåra grejer” eller ”Hur ska man tolka detta?”
Har sagt det förr och säger det igen. Varför hålls det kurser i organisationskommunikation när vi inte ens klarar av interpersonel kommunikation, människa till människa? Hur små är inte förutsättningarna för att vi ska lyckas? Via Blind Höna hittade jag denna artikel. Kommer jag bli klokare efter jag läst den månne?
PR och ny teknik: The Global PR Blog Week 2.0
public relations, PR, kommunikation, ny teknik
Falkheimer om PR-branschen
Jesper Falkheimer, PR, PR-branschen
Hur fel är inte detta?
”Bloggar är ju förresten också främst envägskommunikativa, alltså just som tidningar men med en enda journalist.” [ Carl-Olof Schlyter, chefredaktör nättidningen Sourze i artikel på Aftonbladet.se ]