Förstå PR-konsultbyråernas verksamhet som samtidsfenomen?

Just nu ägnar jag och en studiekamrat väldigt mycket tid och energi åt vår C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap. Vi är en bit på väg men har fortfarande en bra bit att gå innan alla bitarna är på plats.
Min första tanke var att inte blogga något om detta projekt men när jag råkade snubbla över den här artikeln och denna och denna via hakank.blogg så har jag tänkt om. Det kan ju faktiskt vara så att det sitter någon därute som har bra tankar och reflektioner om den studie vi gör så varför inte?

Jag kommer därför att skriva löpande om vår studie och pröva olika tankar på Er läsare som ni mer än gärna får kommentera.

Den övergripande forskningsfrågan i vår studie är (så som den är formulerad i nuläget); Hur kan man förstå PR-konsultbyråernas verksamhet som samtidsfenomen?

Vad detta innebär i val av teorier, metod etc. kommer jag återkomma till.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.