Spännande med sajten om att köpa bil

För en tid sedan lanserade jag en sajt som handlar om olika saker som kan vara bra att känna till när man ska köpa bil. WordPress installerades, ett antal artiklar publicerades, tema valdes, ett antal artiklar publicerades och sidan SEO-optimerades hyffsat och efter bästa förmåga (även om det finns mer att göra innan jag blir helt nöjd).

Egentligen så gjorde jag detta jobb mest för att få upp något och för att domänen skulle bli indexerad i sökmotorerna. Men så idag upptäckte jag att sajten faktiskt har tagit ett fint skutt upp i Google på söktermen ”köpa bil”. Bättre än förväntat! Sajten Köpa Bil ligger nämligen precis på gränsen till förstasidan bara med de insatser och det arbete jag lagt ner hittills. Denna nisch var alltså inte alls så konkurrensutsatt som jag först trodde och det sporrar mig att jobba vidare med sidan.

Så nu blir det till att skapa mer relevant och bra innehåll, skapa ett litet länkbygge (som du gärna får bidra till om du vill) och marknadsföra sidan på bästa vis. Jag lovar att jag snart konkurrerar ut Holmgrens bil, KVD och andra jättar inom denna nisch. Det ska bli kul att leka David och Goliat med dessa!


Upptäck mer från Håkan Liljeqvist

Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.

2 kommentarer / Lägg till din kommentar nedan

  1. Jag hjälper gärna till med länkbygget, trots att jag inte har några sidor relaterade till just bilar.

    Jag tror för övrigt att lite av din framgång i sökresultatet beror på din IDN-domän, och din domäns ålder (7 månader) :)

  2. Trevligt Nabil! Länka gärna till sajten så får jag ge tillbaka vid tillfälle :)
    Intressant det du säger om IDN-domän. Jag har faktiskt inte så bra koll själv på om det är en fördel eller ej – men i detta fallet så verkar det funka rätt bra. Ja, med tanke på domänens ålder så är det lite synd att jag inte fick upp något på den tidigare.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.