Föreläsning: Introduktion till sökmotoroptimering

Det här inlägget blir en aning internt eftersom presentationen nedan antagligen är mest intressant för de som var med på min föreläsning i torsdags men jag väljer ändå att dela den här, främst för deltagarnas skull. Ni får ta det för vad det är; en presentation utan föreläsare och därmed en ganska så haltande framställning…

Guldläge på nätet är boken som gör sökmotoroptimering begripligt för alla

De som jobbar professionellt med sökmotoroptimering (SEO) har en tendens att förklara sin kunskap på ett så komplext sätt som möjligt. Antagligen handlar det om att framställa sig själva som auktoriteter inom ett ämnesområde som man vill framställa som komplext. Varför? Jo, då kan du skriva högre belopp på fakturorna och kunderna vågar inte fråga…

Inhouse SEO eller SEO-konsult? Vad är roligast?

Twitter är en perfekt plats att kommunicera med likasinnade och hitta bollplank för sina frågor, tankar och idéer. Det fick jag ett fint kvitto på i fredags då jag under taggen #svSEO (en tagg som används av folk i Sverige som är intresserade av sökmotoroptimering) ställde följande fråga: (länk till tweeten) Alltså, under vilka förutsättningar…